Wednesday, March 14, 2012

A to Z....

ateh betanya kenapa bagi pangkal nama anak2 yang lelaki sumer sama dengan nama aku.
‘kenapa? tak best ke?’ aku ngusik.
‘apa2 hal selalu dapat paling last...mcm tu ari  cikgu panggil nak bagi buku pon dah ujung2’ tambahnya.
betul gak…masa aku amik exam dulu sebabkan nama so nombor  giliran pon ikut yang ujung2…jadi meja aku antara yang terkebelakang dewan….dari belakang memang dapat view hampir semua orang dalam dewan.

yang tak tahan masa amik kertas subjektif, rerasa baru je 15 minit macam tu kejap2 aku tengok ade jer mamat yg angkat tangan minta exam invigilator bagi kertas lagi.

mak aiii…tension aku beb.

ade 45 minit lagi nie!! amender diaorang tulis berkajang2 ni sampai tak cukup kertas?

tengah dok nulis perasan kelibat orang minta tambah kertas lagi sana sini.

saiko…tak tahan aku.

aku pon angkat lar tangan…tambah lagi kertas…nak nyedapkan ati…sajer, dengki…

‘kenapa bah?’ aku rasa ateh perasan aku senyum sengsorang.

‘banyak lebihnya nama urop yg last nie…..masa abis masa exam orang akan kutip ketas jawapan dari depan, kita yang dok kat belakang2 sempat la jugak menembak dua tiga das lagi  jawapan...masa2 kecederaan gitu.'

ha ha...

No comments:

Post a Comment