Saturday, March 3, 2012

hilangnya koloni lebah

Fenomena Kehilangan Koloni Lebah-Madu 

...ada teori menyatakan ianya berkemungkinan disebabkan oleh penggunaan bahan ccd dan ada teori menyatakan ianya berkemungkinan disebabkan elektromagnetik gelombang pemancar serta elektromagnetik gelombang telefon bimbit...tapi yang nyata koloni lebah mula hilang...ada yang menyatakan ianya juga petanda bahawa dunia kini akhir zaman...




Sekarang para saintis barat kebingungan kenapa secara tiba-tiba boleh berlaku ‘kehilangan’ koloni lebah-madu di 4 buah benua dan mengesyakki pencemaran elektromagnetik dari penggunaan telefon bimbit sebagai penyebab utama. Kenapa frekuensi rendah seperti 60Hz dan 250Hz mengganggu perjalanan lebah-madu sehingga tersesat dan tidak dapat kembali ke sarang masing-masing? Kenapa Al-Quran jelaskan lebah-madu telah dikhaskan “jalan-jalan”nya (16:69)



Kemudian makanlah dari segala jenis bunga-bungaan dan buah-buahan (yang engkau sukai), serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkannya kepadamu. (Dengan itu) akan keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia (dari berbagai-bagai penyakit). Sesungguhnya pada yang demikian itu, ada tanda (yang membuktikan kemurahan Allah) bagi orang-orang yang mahu berfikir.
(An-Nahl : 69)

No comments:

Post a Comment