Friday, April 29, 2011

Tuesday, April 26, 2011

sepanjang jalan ke pulau pinang...

pegi sana pasal kerja...tapi sesajer angkut gak dua orang bodyguard dari rumah...takpa kak chik pon tak gi tadika sakit gusi...

mmg lama sgt tak ke pulau pinang..then teringat time dulu2...nostalgia.

' ye ke? '
' alarrrr kak chik, babah dulu penah dok sini lar..'
' ye ke? '
' iyerrr...masa dulu2..bujang2...ada lar dua tahun... '
' iyerr  ke?'...masa tu kak chik ngan ajim mana? '

hahaha....

video

Sunday, April 24, 2011

tari tualang tiga

orang minyak : ' bang selamat, ijinkan lah aku pergi sebentar... '
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[....beeeeppp! (censored).....]

bang selamat : ' kao nak ke mana? '

orang minyak : ' aku begitu teringin nak tengok orang berpenchak silat bang selamat '

bang selamat : ' udahh larr, kao nak tengok orang berjogetkan? '

orang minyak : ' ek eleehhh , ermm ha'ah (tersengih2) ...errr buleh larr ye bang selamat ? '

bang selamat ; '  ni kang sapa plak nak buat filing surat2 yang melambak ni ? '

orang minyak : ' alarr kejap jer bang selamat...buleh lar yer bang selamat? '

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 bang selamat : ' pergilah, tapi lekas balik...'




video

Saturday, April 23, 2011

band on the run

one of my favourite number, from one of the fab four members...

video

atap genting atap rumbia...

in one of michael moore's excerpt...

video

Friday, April 22, 2011

dunia perlumbaan

ada yang menang, ada yang kalah...

video

Wednesday, April 20, 2011

sesat di kuala lumpur

dosa dan pahala bercampur...
tapi kita perlu hidup...

mungkin kita akan jadi kaya...
mungkin kita akan jadi alpa...

mungkin kita akan terpedaya.

video

Sunday, April 17, 2011

markas shalahuddin, cambodia - part 1

i ain't no salahuddin al ayubi who recaptured jurusalem,
i aint no baibars who defeated mongol and winning the seventh crusade,
i ain't no zheng he with his mighty sea armada,
i ain't no ibn khaldun the great polymath,

just a tiny contribution in developing the tahfiz school there, hopefully will produce more salahuddin al ayubi, more baibars, more zheng he and more ibn khaldun....

located in battambang, surrounded by paddy field scenery..with a recently completed mussolla in dec 2010, with no electricity and nearby pond as source of water, students stayed in shelters...act as a catalyst for others for more future planning in making the tahfiz school more condusive, insyaAllah.


video

Saturday, April 16, 2011

angkor wat

one of the 7 wonders, was built by the ancient khmer ...constructed since early 800 AD...the complex located in siem reap, cambodia.

video

Wednesday, April 13, 2011

tonle sap lake, cambodia

a vast lake, seems like endless..up north from siem reap down south to phnom penh then to the ocean....and my boat was navigated by a 15 years old boy !


video

Tuesday, April 12, 2011

salahuddin al ayubi

lasted nearly 200 years, ferocious battle between the moslems and the crusaders.

during the third  crusade, led by richard I 'the lion heart' king of england, phillip II king of france and frederick barbarosa of germany against salahuddin al ayubi....


video

Wednesday, April 6, 2011

buek ponek den....


video

sama tapi tak serupa...


yang nak stylo, mahal la sikit..leh lar lelepak minum kat sini....





tapi yang nak murah, gi kat sini jer larrr...


Sunday, April 3, 2011

'sick' drummers


ttrrrrrrrrrrrr (drum roll).... and my vote goes to the 'shirtless street drummer' !!

video

Friday, April 1, 2011

yang lawak, sinis, serius dan ........ contradict?

kekadang2 aku rajin gak baca sticker kereta yg ada kat jalan masa tgh2 jem ...alaa boring takder mende nak buat, sebab tu kekadang baca gak lah......sesetengah bila baca sticker kereta tu ada yang lawak, ada yang sinis,  ada yg serius...dan ada yg contradict..... contradict???



....sticker yang ni kat belakang kereta.....protest !! ;





.....tapi sticker ni pon tampal gak kat depan....sokong !!  hehe...