Sunday, January 15, 2012

escapism part 1

satu perkataan yg sesuai untuk posting kali ini...'escapism'.

sebulan dua ni aku rajin ke kebun tak jauh dari rumah...dulu2 tak berkesempatan, lately bila dah kerap kesana baru lar sedar rupa2nya selama ini aku yg leka tentang banyak hal.

dah rajin gi kebun? maklum lah, tambahan skrang musim buah...ha ha.


hujung minggu kdg2 bawak keluarga plus diikuti oleh ipar duai ngan biras2 aku gi kebun.

luckily ada sorang biras tu terror bab kebun2 ni, so aku ikut menebas sesikit yg aku termampu...tapi dia yg byk buat keje2 mesin rumput, meracun, membaja etc .

aku? byk lelepak minum ngan menghembuskan asap rokok kat pundung...aku tang menyapu ngan tukang bakar2 daun boleh lar ha ha.

tu ari musim dian, dah abih...rambutan ngan manggis plark ada tinggal sikit lagi...cempedak pon ada...buah duku langsat kali ni tak menjadi...dibawah bukit ada kolam kepunyaan bapak sedara , dia bela ikan.

now ni tgh banyak buah pulasan...merah2 , pokok2nya pon rendang jer...terasa mcm petik epal masa 'picking season' jer.





















yg bestnya ada sungai kat sebelah kebun...aku jenis mata melilau, aku redah...ermm, under utilize ni... tup tup dapat ide rasa nak buat port mandi...suggest kat diaorang kita rasmikan masa cuti raya cina nanti.

so now tgh projek ngan ipar dan biras buat tempat 'port' mandi...air situ best , sejukkkk...segarrr.

sesuai untuk tarjun bila dah ponek-ponek kek kobun.

sesuai untuk lelepak bila boring tak der tempat nak dituju.



sebagai 'escapism'...

No comments:

Post a Comment