Saturday, January 28, 2012

happy birthday angah...happy 'everlast' angah.

18 februari ....

menginjak alam gadis remaja...seperti remaja-remaja lain yg berusia 15 tahun angah tak lekang dengan 'muka buku' dan henpon. 

baru -baru ni dia menyuarakan pada ku nak kasut sekolah.

'kan dah beli sebelum ni? ' tanya ku hairan.
'angah nak sgt yg satu ni...buat spare ke sekolah' tutur angah.

dia cuba menyakinkan aku...dia tau agaknyer alasan kali ni bukan senang dia nak gorma aku...takkan 3 minggu sekolah tapak kasut dah haus?

mungkin kebetulan timing dier kener atau mungkin mewarisi stail bapak dier yg strategik dalam mendapatkan sesuatu (achewahh!)  membuatkan aku lentok bila dia ajak gark gi kedai tengok kasut .

' kasut yg mana satu ngah? '
' yg ni... ' dengan muka seribu harapan dia menjawab seraya memegang dan membelek2 kasut yg diidam-idamkan oleh nya.

ermm, body glove...ni bukan nak kasut spare, ni nak kasut stailo gi sekolah...mata aku nengok kasut tu tak lar lawa maner...trend zaman dia, dia jer yg tau .

' itu putih sulah abis lorr..sekolah jam manyak juai lorr..lain minggu ala mali..' nyonya kedai bagitau kat aku ngan angah...lam ati aku ' selamat aku kali nie'.

muka angah punyer lar 'perasttt'...aku memahami betapa kecewanya dia...alarrr sama macam taim aku dulu2 tak leh dapat kasut warrior nak diperagakan kesekolah...memang menyayatkan ati perasstt yg cenggini.

lam keter masa balik monyok plus muncung angah semacam...lam ati aku nak gelak pon ada...ha ha ha !

semalam dia, kak chik ngan ajim  keluar dengan mak lang dia kat sunway pyramid...balik mak lang dia hantar sampai ke rumah.......angah terus tayang kat aku..fuhhh kasut baru !



' woittt, kasut sekolah mendernyer ni ngah....everlast..main boxing ker aper?? ' tanya ku.

' babah tak nak beli body glove...mak lang belikan everlast...lagi poyo bahhhh ! '

perghh ilang muncung angah tu ari...

' berapa inggit? ' aku ngorek rahsia dia ngan mak lang dier.
' ader lar sikit..takpa ' kata kakak ku.
' mak lang belikan....lapan puloh lebih lar bah..cantik kan? ' angah beriya-iya explain.

makk aiii..kasut sekolah kau jer lapan puloh lebih...kalau warrior aku dedulu baru 15 inggit leh dapat 5 pasang !... 'apa lar  agaknya strategi mengayat oleh angah melentokkan mak lang dier tadi ' pikir ku lam ati.

'ngah, kalau kasut sekolah camni bangun pagi gi sekolah kena la 5.30 pagi...bukan bangun 6.30 pagi !' aku sesajer jer hint buat dia tensyen...angah bab bangun pagi ya rabbi liatnyerr, antara semua adik beradik, dier lar selalu paling last bangun....angah muncung, muncung yg sejibik macam tu ari...masa 'perasttt' yg memula tak dapat kasut.

tu lar stail angah, bila 'perassttt', marah lam diam, tensyen akan muncung...sejak dari kecik.

muncung yg 'everlast'.

haha.

No comments:

Post a Comment