Wednesday, February 16, 2011

turning point

' kira betul2 ' kedengaran wife ku ngajar alang.
' cuba baca betul2 pas tu jawab ' tambah wife ku lagi kali ni agak keras suaranya...ngajar matematik anak darjah lima...mesti dia penat dan boring pikir ku.

aku just tgk dari jauh...tgk dagu alang dah kat meja..mata mcm dah berair...sambil mcm menulis sesuatu kat buku...gaya lesu.....rasa2nya lebih menconteng dari menulis sesuatu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

cikgu panggil nama sorang2 sambil ulur kertas jawapan periksa add maths..pas tu dia siap komen pencapaian masing2 lagi....mcm biasa lar the 'ohh and ahh' sounded, ada yg bertepuk, ada yg ketawa..

' "geography!" (sebenarnya cikgu tu nyebut nama aku tapi lidah dia mmg tak leh adjust).

(aku punya lar tu)..aku cakap lam ati.

' u ahh.. like this ahh..  itm pon tak mau lorrr ' katanya ..

' kih kih kih 'kali ni giliran aku utk the whole class berderai ketawa.

chizzzzzzz....

he s a good maths teacher, honest in teaching...he s not racist tapi sarcastic brader...stail cikgu dulu2 biasa lar..

but that s my turning point....kata2nya itu terus membakar semangat utk membuatkan aku seriously study paper add maths and other subjects sampai la ambik spm.

thanks mr goh.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

' tu la dah tau ada homework buat la awal2..ni dah lewat malam baru nak bagitau ' tambah leteran isteri ku.

aku akui, alang ni malas sikit tang homework...even ulangkaji or gi ngaji ciri2 curi tulangnya ada...taim study mata cepat kuyu...body melintok2.....tapi tang ps2, dia senantiasa segar dan cargasss !

...wonder what will be his turning point?

No comments:

Post a Comment