Wednesday, February 2, 2011

makan 'koboi'

                                           masa tu kat kampung, balik cuti.
lalu kat dapur tgk anak2 buah aku mengerumuni  kakak aku (yg paling tua dia ni duduk kampung) tgh buka beg plastik berisi buah epal yg aku beli masa datang.. sambil lalu aku capai sebiji epal dlm beg tu.

'fuhh, pak su makan koboi !!' ajuk salah sorang anak buah ku.

'makan koboi?' tanya ku.

'alahh diaorang ni tengok lam tibi citer koboi tu kan kalau makan epal tu sorang sebiji' kata akak ku pada ku.

                                           'ermm' aku berdehem pelan.

ku lihat akak membelah empat dan pantas tgn anak2 buah ku mengambil belahan epal tadi sorang satu.

high chaparral? rifle man? have gun will travel? magnificent seven? billy the kid?

citer koboi yg mana satu tak penting, ku letakkan semula epal tadi.

tak sampai ati aku makan stail 'koboi'.

1 comment: