Thursday, February 17, 2011

kak chik, beskal and the p-- p-- boys

 
 'leh bawak dah ke?' yg aku tau kak chik cuma main beskal yg ada roda 4.

'iyeee..' kak chik jawab pendek nak menyakinkan aku.

dah few times dia bagi tau kat aku...ngan ibu pon dah galak kali dia suarakan.

' ye ke ni ? babah nak tgk lah dulu..ptg nanti ya kat umah nenek ' kata ku pada kak chik.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ptg tu kat umah nenek dia, berhadapan padang bola siap dengan jogging track keliling padang...tempat kak chik dan anak2 ku bersantai petang2 bila lepak kat rumah mertua ku...to a nearly 4 years old gal kira beskal yg dia nak tunjuk kat aku  tu agak besar gak lar.. beskal sepupu dia.

ngan penuh semangat..nak tunjuk kat aku...malu2, tapi ngan muka serius...dia sorong jer dulu beskal tu sampai kat jogging track...aku jalan  ikut sebelah...sampai kat  jogging track dia berenti..aku pon ikut stop gak lar....

nampak agak payah utk kak chik nak ambik position...kaki jengket2....ermm seat agak tinggi ni, maklum lar org punya.....aku saja buat2 tak nampak sbb tgk dia begitu bersemangat nak tunjuk kat aku, kot2 tak jadi kang test ride dia depan aku...kak chik slowly ngangkat kaki celah palang beskal...bediri, still beskal tak gerak..malu2...

' whooaaaaaaaa!...wooooooo!! ' kat tepi padang  tu kedengaran tukang sorak tak diundang...bunyinyer lebih pada ngejek dari galakan....... larrr ! pom pom boys aku rupanya, alang ngan ateh dia...aku bagi isyarat tgn kat bibir utk senyap..jgn dikacau.

then dia mula kayuh, kayuh sebelah kaki...beskal mula gerak..wobbling...

' wooo...woaaa!! ' pom pom boys tak diundang bersorak  lagi...biaser lar, seboleh bolehnya nak tgk org tu jatuh...

kedua2 tgn comel tu terkial2 control handle, masih slow, coz momentum tak de lagi...then tgk kak chik  mula kayuh dua2 kaki...nampak lancar.

ohh! she can ride..i said to myself.

lepas tu dia dah tak toleh2 langsung kat aku..maybe tgh konsentret kot or maybe kak chik  tgh menikmati keseronokan berbasikal. ptg tu ada lar dalam 3 or 4 kali dia round padang bola...aku memerhatikan kak chik hanya dari jauh.

lepas 1st round pom pom boys aku tak bebunyi dah...maybe penat besorak kak chik tak jatuh2 or maybe sbb aku dah duduk sebelah diaorang.

out there...she s riding it as if to get my attention..to get my approval.

coz she s asking it for her birthday this coming saturday.

No comments:

Post a Comment