Friday, February 15, 2013

aku rasis part 6 - Leong Pei Koe...Gang'jaha'nam Style!


Semua orang tahu bagaimana lagak dan laku LGE menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang.  Malah Timbalan Ketua Menteri 1 sekarang Datuk Mansor Othman(PKR) sendiri yang pecah lobang panggil LGE sebagai 'arrogant' dan juga tokong! Wow!!
 
Patut lar  bekas Timbalan Ketua Menteri P.Pinang sebelumnya , Mohammad Fairus Khairuddin siang-siang  meletakkan jawatannya pada tahun 2009. Cuma timbalan yang sekarang selepas 3 tahun rupa-rupanya baru sedar mainan sepak terajang LGE. Bila maklumat dalaman  mesyuarat terbongkar, muka terhegeh-hegeh menafikan walhal satu Malaya dah dengar tape suara dia kutuk LGE.
 
Lepas tu masih sanggup bergandingan, buat-buat lupa? Cepatnya dapat penyakit lupa...mana belajar?
 
Menjunjung tahap gaban keistimewaan gabungan DAP, PKR dan PAS maka semasa kempen habis segala modal dan isu disapunya, umpama membujur lalu melintang patah....membungkamkan Kerajaan sebelumnya.

Punyalah bangga puak-puak Cina kiasu kat P.Pinang.
 
Penangan nak sangat-sangat merasa macamana dapat puak-puak Cina kiasu memerintah. Bukan begitu? Nak salahkan siapa, 'orang kita' juga yang sampai balut-balut badan dengan bendera DAP, aksi gaya macam superman dengan beriya-riya menjunjung bendera DAP. Nak kata tak sokong macam mananya? Bila dapat tokong, jangan pulak kita marah.
 
Silakan dengan pegangan politik masing-masing...tapi ada mata lihat, ada telinga dengar..ada mulut jangan pulak diam. Bila diherdik DAP suruh tarik balik kenyataan secara rasmi untuk bersetuju membenarkan penggunaan nama Allah, terus diam? Akhirnya berantakan sesama sendiri. Hebat!
 
Sebenarnya makin ramai  Cina kiasu yang taksub dengan kebolehan dan ketokohan Lee Kuan Yew memisahkan Singapura dari Tanah Melayu  ini mula menampakkan diri. Terutamanya bila P.Pinang diterajui oleh LGE. Najib terang-terang dikata "NO" oleh puak-puak mereka ini sewaktu sambutan CNY di P.Pinang baru-baru ini. Aku pun bukan lar setuju sangat malahan tak minat pon dengan PSY ni....tapi pada aku memang dah nampak sangat-sangat sejak 2008 bagaimana mereka merasakan P.Pinang ni mereka yang empunya! Silap besar Najib bertanya pada tempat dan audien yang salah, umpama singa-singa lapar menunggu membaham mangsa.
 
Atau ianya satu isyarat memberitahu najib, tolong  balik sebab ini bukan negeri kamu lagi! Ianya juga umpama melontarkan isyarat....Penang - PRU13 ;  come what may, DAP is here to stay! Mungkin ada hikmahnya Najib diperlakukan begitu, mungkin agak memalukan sebagai Perdana Menteri tapi kejadian sebegini memperlihatkan kepada kita semua betapa tegarnya ciri-ciri kiasu mereka.
 
Kejadian di P.Pinang ini bukan memperlihatkan PSY dengan gangnam stylenya...tapi memperlihatkan puak-puak kiasu Cina DAP dengan gang'jaha'nam style!
 
Tempiasnya tetap ada pada 'orang-orang kita' yang turut menjulang DAP mencapai kedudukan sebegini. Yang menghairankan, 'orang-orang kita' bukannya kelihatan kesal, malah bangga! Sampai begitu sekali tahapnya sesama 'kita' setuju untuk tidak bersetuju????
 
Percayalah, maka kita akan semakin banyak menerima acahan, dugaan atau sergahan mereka-mereka ini...Jika dahulu mereka cuma banyak memperlihatkannya melalui cara sembunyi-sembunyi tetapi kini ditonjolkannya secara terang-terangan yang bertujuan menguji dan akhirnya kita akan hilang sifat-sifat sensitiviti kita akibat cemuhan dan momokan yang betali-arus.
 
Semakin ramai orang seperti Patrick Teoh akan muncul...
 
Semakin ramai orang seperti Leong Pei Koe akan muncul....


 



 
 
Leong Pei Koe bukan budak belajar setakat darjah enam, tapi berpendidikan tinggi dari Herriot Watt University yang terang-terangan memberi isyarat middle finger kepada Raja Permaisuri Agong. Dia pada mulanya hanya diberi teguran oleh polis pengiring akan kelakuannya, amat memeranjatkan apabila dia begitu berani menjadi lebih biadap malah dengan kelakuan kurang ajarnya lebih menjadi-jadi! Akhirnya dia ditahan oleh anggota polis. Bukan kita suruh melutut menyembah setiap raja atau sultan yang ada, aku pon tak bersetuju. Paling tidak cukup memadai dengan menghormatinya sebagai pembesar negara. Susah sangatkah? Sedangkan YDP Agong atau Permaisuri Agong diperlakukan sebegitu oleh puak-puak kisau ini di P. Pinang apatah lagi  Najib!!  Bila gabra, kena dakwa...sebijik ulang tayang macam kes-kes sesebelumnya. Kan ker hanya ulang tayang macam kes Patrick Teoh niamah tu ari?....dengan muka toya, dah takut, minta maap.  Kali ni yang bestnya diberinya alasan, dia bergaduh dengan bapanya semasa didalam kereta...sebab tension teramat, so dia tunjuk lar middle finger kat orang ramai...kah! kah! kah!
 
Apakah sebab Cina-Cina kisasu ini berada di P.Pinang maka dia berasa hebat? Apakah sebab dia kini seorang  penduduk tetap Singapura merasakan martabatnya lebih tinggi? Apakah setiap kulit sawo matang yang ada di P.Pinang ini sampah layaknya? Mereka berkulit sawo matang ini yang menjadi minoriti di P.Pinang  perlu dinyah keluar? Adakah LKS atau LGE turut diperlakukan perkara yang sama oleh puak-puak kiasu ini  sebab timbalannya sendiri terang-terangan menyatakan LGE ini seorang yang 'arrogant' dan tokong? Pernah kita dengar Lee Kuan Yew ditunjuk middle finger oleh orang Melayu Singapura???
 
Wahai Pei Koe serta kiasu-kiasu Cina P.Pinang, sedarkah siapa dan asal Agong dan Permaisuri Agong sekarang? Tahukah Kerajaan Negeri Kedah yang empunya tanah P.Pinang cuma hanya memajakkan P.Pinang sehingga sekarang? Tahukah bahawa Kerajaan Negeri Kedah mula memajakkan  P.Pinang sejak 1786 kepada British? Tahukan bahawa sehingga kini, Kerajaan Persekutuan masih membayar kepada Negeri Kedah pajakan P.Pinang? Tahukah bahawa Kedah berhak menuntut P.Pinang dipulangkan semula seperti mana Dinding dan Pangkor di Perak yang dipulangkan selepas merdeka?

Nasib aku ni bukan Sultan Kedah. Kalau aku yang kena, mahu aku minta balik P.Pinang ni dipulang semula kat Kerajaan Negeri Kedah...tak der nak pajak-pajak dah lagi.
 
So sebab itu kalau jumpa LGE, Pei Koe atau kiasu-kiasu Cina gang'jaha'nam style yang tak sedar diri ni berlagak P.Pinang macam dia yang punya, akan ku tunjukan my middle finger pulak kat diaorang.

Kalau polis tahan?
 
Alasan, alarr sama macam Pei Koe tu tadi yang aku ni tension sebab gaduh dalam kereta.

Cuma reasoning aku kat polis tu lain sikit, gaduh dengan anak aku dalam kereta....umo dia 5 tahun.

 





No comments:

Post a Comment