Saturday, February 11, 2012

tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia di 'kaki tangankan' dek ayam - part 1





dek ayam, kaki tangan kfc outlet kat i-city telah mengkaki tangankan seorang pelanggan...

kecoh gark...sebab mamat cina (pelanggan) ni kena henjut ngan bebudak melayu (kakitangan kfc).

ada yg kata mamat cina ni beratur lama then tiba turn  dia, dibagitau ayam abihhh...panas ati, mamat cina ni marah2 tinggi suara tak puas ati...apa yg dia sumpah seranah orang kat situ je lar yg tau.

ada yg kata masa sumpah seranah tu terkeluar lar kata2 menghina bangsa dan kaum...bebudak melayu tu kluar henjut kat situ gark. 

mana yg betul..entah, yg sohih dan nyata bukannya ayam  tetapi jari2 kakitanga kfc yg disusun menjadi gengaman sebab bersesuaian  lar dengan slogan 'it's finger lickin' good' membentuk penumbuk yg sampai kat mulut.

surat khabar cina byk melaporkan insiden tersebut ...surat khabar melayu aku tak nampak plark.

pelanggan tersebut mengadu dan buat press conference bersama2 ahli parlimen DAP segambut.

aku rasa lar...misalan aku lar yg kene pelupuh dengan staff cina kat koptiam old town white coffee, mula2 buat repot polis...pas tu gi bersemuka dengan management outlet,  mintak lar jumpa tokeh besar old town white coffee tu...nak saman atau setel luar court ker runding lar dulu...takder lar aku terus tetiba nak gi bawak ngadu kat perkeso (oppss..sori), perkasa, ameno, pas atau NGO yg berteraskan bangsa...kang dikatakan rasis lar plark...rasa2 aku mmg tak salah, then aku gi lar demand kat tokeh besar tu setel luar court leh dapat duit banyak....payah2 tribunal pengguna pon ada...ni tak, terus  dibawaknya org politik...manyak susah lorr.

aniwei, kakitangan2 kfc tu dimaklumkan telah digantung...yg tu mmg patut, kena lar ambil tindakkan untuk siasatan. 

petang tadinyer aku gi hypermarket...kebetulan aku tgk outlet kfc situ agak lengang...ehhh, korang boikot ke?  mcm roti gardenia tu ari ker?

elok gark kalau korang boikot, sebab aku order tak sampai 30 saat...best, tempat duduk pon byk kosong...tengah duduk sesedap nguyah, aku senyum sorang2...

'em sai keng'...mc d, kau gark yg untung !!

No comments:

Post a Comment