Tuesday, March 22, 2011

gi sekolah dedulu..gi sekolah sekarang..

dah 6.15 pagi....aku tgk anak2 aku agak payah nak bangun utk ke sekolah, agak liat...siap tarik2 muka masam lagi....masing2 tak nak masuk bilik air...masih ngantuk lagi......dgn muka cengeng, kemudiannya baru lar sorang2 gi bilik air....gaya lesu.....................

------------------------------------------------------------------------------------------------------------




"  masih gelap..masih terlalu pagi....bersiap2 awal nak ke sekolah.. begitu bersemangat nak ke sekolah tu tak lar jugak, cuma terpaksa sbb kalau lambat mmg tak sempat sampai..taknak berebut2 ngan taim org pergi kerja ...biasa mak cuma buatkan teh o secawan sbb pagi mmg aku tak makan apa2 pon, bukan apa takut sakit perut dlm bas..payah gak sbb perjalanan pun agak jauh.

dlm gelap2 tu bergegas jln kaki ke bus stop, ada lar dlm 15 minit dari rumah...sebelum pukul 6 pagi aku mesti terpacak kat bus stop..destinasi dituju, puduraya..laluannya dari  jalan ipoh, masuk chow kit, lalu kat pertama kompleks, pastu jln cambell, masuk jln ampang (dulu malacca street),then baru lar sampai penghujung perjalanan stesen puduraya..ambik 45 minit untk sampai kalau ambil bas sebelum pukul 6 pagi..alarr bas merah namanya bas selangor (tinggal sejarah jer now ni).

biasanya dah dpt agak muka2 makcik, pakcik, nyonya, kakak atau budak sekolah yg lain dlm bas tu sbb timing kitaorang biasanya sama..satu lagi, cari tempat duduk pon lebih kurang sama setiap ari..sbb masing2 tau tempat duduk feveret memasing haha!

dlm 6.45 pagi aku selalunya sampai puduraya..then dlm gelap pagi2 buta tu jln kaki melintas foch avenue (nama sekarang tak tau lar ahak!), menyusuri jln sultan..lalu depan panggung rex (dah tutup pon), cilok kat jln davidson, naik tangga taman tuanku abd rahman (pagi2 leh tgk org senam taici) , then lalu depan changkat pavillion ( dah takder dah )..bila nampak stadium merdeka baru lar lega sbb dekat nak sampai sekolah. biasa sampai kul 7.15 pagi..yups, sampai pon dah dalam masa2 kecederaan..last2 minit.

rutin harian..setiap pagi..bagi aku...dulu. "
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

.........dah 7 pagi, anak2 aku mcm biasa dah ready tunggu bas..tunggu cuma depan pagar rumah..bas ambik pon depan pagar rumah.. dlm 5 min jer sampai lar sekolah.

rutin harian..setiap pagi..bagi anak2 aku...sekarang.

No comments:

Post a Comment