Saturday, May 18, 2013

i ken...u kennot !!- Part 2



As expected..DAP surely will react to Zahid Hamidi statement.....dah makan cili memang lar terasa pedasnya.





Roketkini.com
 
“Hijrah ke negara lain”: DAP selar kenyataan angkuh Zahid Hamidi



KUALA LUMPUR, 17 MEI:

Rakyat Malaysia berhak mempunyai sebuah sistem pilihan raya yang baik dan adil dengan pembahagian persempadanan pilihan raya yang wajar.

Malangnya, kenyataan angkuh Menteri Dalam Negeri baru, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dalam tulisannya semalam di Utusan Malaysia amat mendukacitakan ramai pihak apabila beliau gagal memahami situasi sebenar keadaan sistem pilihan raya negara ini balas Tony Pua.












Guan Eng Mahu Zahid Tarik Balik Kenyataan
         

Lim Guan Eng

GEORGE TOWN: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mahu Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamid menarik balik kenyataannya dan membuat permohonan maaf terbuka.

"Sekiranya beliau tidak berbuat demikian, satu usul mengecam tindakan tersebut akan dibuat di Parlimen, seperti yang dicadangkan oleh ketua Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang.

"Dr Ahmad Zahid mempunyai masa sehingga sidang Parlimen bermula untuk menarik balik kenyataannya dan memohon maaf kepada rakyat," katanya pada sidang media di Jalan Air Itam pad Sabtu.

2 comments:

  1. Byk org di belakang Zahid Hamidi berasakan benda yg sama..jadi apa yg disuarakan tu pun suara kami rakyat2 lain yg meluat dgn puak2 pembngkang x habis2 nk sabo kata PRU 13 tipu..
    Elok laa dok negara lain ja kalo rasa negara ni x betoi...yeaaaa sokong Zahid Hamidi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya turut bersependapat dengan tulisan anda...

      bagi yang tak serik-serik nak berdemo, manjang protes...bila belum pilihanraya sibuk menekan dipercepatkan, bila dah pilihanraya dicanangnya pulak satu dunia PRU13 tipu, segala benda dalam malaysia salah...tau tau diuntung, tak tau bersyukur.

      Zahid Hamidi bukanmya tiba-tiba tunjuk terre...bukan sesajer nak tunjuk power...cuma cuba menjalankan tugas sebenar sebagai Menteri Dalam Negeri dinegara yang berbilang kaum seperti Malaysia...pendekatan yang sepatutnya dibuat 5 tahun sudah oleh bekas menteri KDN sebelum ini iaitu TEGAS.

      Jika kita hidup di Beijing, apakah 'mereka-mereka' ini setiap masa akan melalak berdemo dijalanan?

      payah sangatkah hidup di bumi Malaysia ini? lebih baik Pyonyang?

      then, kemas beg..sila beredar.

      Delete